X
GO

Novosti
Novosti : Predrag Lešić u Novoj Gradišci

Organizator: Muzej Moslavine Kutina i POU Antun Marija Relković u Novoj Gradišci

Mjesto: POU Antun Marija Relković u Novoj Gradišci

Vrijeme: Povodom Dana grada Nova Gradiška, 9.7. 2014. u 19,00 sati

Tema: Presjek 30.godišnjeg stvaralaštva

Autor predgovora kataloga: Mladen Mitar

Kutinski akademski slikar Predrag Lešić nakon Kutine, predstavlja se s 60-tak ulja, crteža, akvarela i pastela u POU Antun Marija Relković u Novoj Gradišci.

U likovnim radovima još u srednjoj Školi primijenjene umjetnosti i dizajna u Zagrebu, Lešić nam donosi vrlo uspješne crteže i hiperrealističke radove u akvarelu. Na početku  studija, Predrag Lešić  svojim radovima ostvaruje najviše zahtjeve metjea i dokazuje izuzetan talent, svježinu i darovitost u svladavanju slikarskoga zanata.  Naslikao je nekoliko ciklusa u tri desetljeća svoje slikarske karijere, koji traju  do danas. No nije želio ostati vjeran  zanatskom umijeću, a to se najbolje vidi na njegovim crtežima dok istražuje razne pristupe, dok pravi odmak od klasične akademske studije. Već na samom početku Lešić pristupa sistematičnom građenju forme. U (Autoportretu)  mladi slikar, postavljen frontalno i zagledan u zrcalo promatra sebe potpuno ozbiljan i samouvjeren, zadivljujuće psihološke introspekcije. S veoma oskudnim izborom tonske ljestvice gotovo dviju boja, modelira u lepršavim potezima kista, Manetovske reminiscencije. Osjeća se svježina i neposrednost poteza.  I u impresionističkim pejsažima mrlja je izvrsno građena i harmonično  tretirana (Piljenice),  po cijeloj površini slike i začinjena slavljem svjetla. Ovom izložbom predstavljamo presjek njegovog višegodišnjeg rada u različitim medijima  (crtežu, akvarelu, ulju i pastelu) kroz koje je iznjedrio različite teme: od mrtvih priroda, portreta, krajolika, urbanih veduta Kutine, Zadra i Zagreba, metafizike svakodnevice, glazbe, do  teme korupcije i ugodnih trenutaka. Cjelokupnim svojim opusom  slikar pokazuje evolucijski razvoj likovnih struktura i rezanih kompozicija  makro planova, koji se pronose u kontinuitetu,  po čemu je prepoznatljiv. U cijelom njegovom bogatom tematskom i analitički raznolikom opusu, kontinuirano i snažno kuha postimpresionistički kolorit ispod kojega se nazire crtački  karakter imanentan njegovom radoznalom slikarskom duhu. U metafizici svakodnevice  Lešić svjesno fokusira detalj po principu ( Pars pro toto) odbacujući cjelinu figure, tako postiže povećanu koncentraciju na bit stvari. Rezovima kompozicije destruira da bi u konačnici konstruirao. U nekoliko kompozicija (Ogledalce, Poljubac) ugrađuje malo spremište-prozorčić, kroz koji se vidi orginalan predmet (kaseta, novčanica, ogledalce) koji je kontekstualiziran s naslovom u smislenu simboličko likovnu cjelinu. Ova slikarska vivisekcija zagoneta cjelinu na prvi pogled, ali i upozorava na slojevitost „emocionalnog“ homodupleksa. Slikar ide dalje pa promatrača slike (ogledalce) ironično uvlači u sliku. Tako objedinjuje statičnu sliku i dinamičnog promatrača u nerazdvojivu cjelinu. Dogodio se zanimljiv obrat, promatrač slike biva promatran od samog sebe i to iz slike. Slikar Lešić inventivno gradi arhitektonična kompozicijska rješenja koristeći duhovite šaljive dosjetke, dodirujući konceptualno. Kod Lešića na tematskom planu izrazit je utjecaj socijalnih refleksija i njihove loše strane (otuđenost u komunikaciji, konzumni osjećaji…) U načinu slikanja prolazi kroz sve tematske cikluse, tako dramatski potencira mrlju i vehementni kolorit, dajući sve više na fakturi i ekspresivnoj gesti. Poslovni ljudi i hladne crne aktovke, ljubavnici, obitelj, zlatokose djevojke, daljinski čovjek, u tom bogatom ikonografskom popisu Lešić otkriva lažnu sreću i nametnute potrebe, prividni sjaj, dramatični prostor dokolice i inertnosti. U poslovnim ljudima kao u rijetko kojoj slici maksimalno reducira figuralnu naraciju. Na ovoj izložbi prepoznajemo i drugi tematski krug istog likovnog govora, a to su glazba i glazbenici. Ovdje se Lešić naprosto odmara od teških moralizatorskih tema, dajući si oduška u raskošnim i bravuroznim kolorističkim igrama. Lešić interpretira kroz likovni medij svoje oduševljenje čarolijom zvuka. Površina slike treperi i blješti bogatstvom boja u nepredvidivim potezima kista. Sve je pokrenuto, i zrak i prostor, u jakim kolorističkim vibracijama poput zvuka. Ovdje slikar kao i u prethodnom tematskom krugu slika nevidljivo, ali doživljeno. Lešić  bez ikakve bahatosti, bez ikakve razmetljivosti, objavljuje pledoaje za likovno poštivanje različitosti. Tu nema klasičnog kanona ljepote koji nas poziva na opuštanje i vizualni hedonizam, njegova djela su satirična, podrugljiva i žestoko kritična prema današnjem etabliranom buržoaskom društvu. Pa i ako se dogodi vizualni hedonizam on se pretvara u groteskna stanja na račun plitkih i namještenih emocija. Lešić svoju likovnu mrežu  jednako baca i na svakodnevicu, na suptilne  trenutke ugodnog života  koji odišu srećom i snažnom emocijom. Stanko Špoljarić je na najbolji način primijetio  Lešićevu  posebnost,  da kroz djelo autentičnog likovnog izraza izbori poziciju i promatrača života i arbitra u ocjeni istinitosti osjećaja na neizvjesnom putu ka sreći. Ali sve te apsurde i zamke realiteta, smatra Lešić, možemo  pobijediti  na jedan parodičan i sofisticirano ironičan  način kako bi mogli napraviti novi korak u život. Može li nam umjetnost zaista u tome pomoći, ili je to samo iluzija, hranjiva podloga optimizma. 

 BIOGRAFIJA 

Predrag Lešić rođen je 5. lipnja 1965. u Kutini. Upisuje 1982. godine Srednju školu primijenjenih umjetnosti i dizajna – slikarski odjel u Zagrebu. Nakon završene srednje škole 1983. godine upisuje Akademiju likovnih umjetnosti u Zagrebu slikarstvo u prvom pokušaju, te zbog toga paralelno pohađao srednju školu i ALU. Godine 1988.  Akademiju likovnih umjetnosti u Zagrebu u klasi prof. Josipa Biffela. Od 1990. član je HDLU-a a 1975. stječe status samostalnog umjetnika. Živi i radi u Zagrebu, otac je troje djece.Više puta je izlagao skupno i smostalno u zemlji i inozemstvu. Sudionik je Moslavačkog likovnog trijenala u Kutini. Često je sudjelovao u dobrotvornim aukcijama u humanitarne naravi.

 
Povratak na naslovnicu
Podaci

RADNO VRIJEME:

Ponedjeljak-petak: 8 - 14 sati

Subota: prema prethodnoj najavi

Za vrijeme održavanja tematskih izložbi (Galerija Muzeja Moslavine):
svakim radnim danom i subotom 10-13, utorkom i četvrtom i od 17-19 sati

Muzej je zatvoren nedjeljom i državnim blagdanom

CIJENA ULAZNICE:
  • Odrasli: 10 kn
  • Učenici/studenti/umirovljenici: 5 kn
  • djeca do 7 godina/ uz predočenje odgovarajućeg dokumenta - iskaznice : članovi ICOM-a, članovi Hrvatskog muzejskog društva : besplatan ulaz
Adresa: Trg Kralja Tomislava 13, 44320, Kutina

Tajništvo: 044/683-548

Ravnateljica: 044/625-147

juroda@muzej-moslavine.hr

 Arheološki odjel: 044/500-450

adzaja@muzej-moslavine.hr

Etnografski odjel: 044/500-451

smoslavac@muzej-moslavine.hr

 Galerijski odjel: 044/500-452

mladenmitar55@gmail.com

 Kulturno-povijesni odjel: 044/625-147

juroda@muzej-moslavine.hr



Fax:044/683-569
E-mail:  mmk@muzej-moslavine.hr

Osnivač: Grad Kutina 

Godina osnutka: 1960.

Vrsta muzeja: opći - zavičajni 

Prostor muzeja: 230 m2 

Sastavni dio muzeja: 

Galerija Muzeja Moslavine 

 

Ravnateljica: Jasmina Uroda Kutlić,  juroda@muzej-moslavine.hr